V. PRZYJMOWANIE I REJESTRACJA KORESPONDENCJI
1.Pracownik sekretariatu przyjmuje
korespondencję dostarczaną przez pocztę, faksem, drogą elektroniczną i
przynoszoną przez petentów, po czym rejestruje ją w dzienniku korespondencyjnym. (zał. 9 )
2.Przyjmując
przesyłki przynoszone przez listonosza, pracownik sekretariatu sprawdza w
obecności osoby doręczającej prawidłowość zaadresowania oraz stan opakowania. W
razie stwierdzenia uszkodzenia, sporządza się adnotację na kopercie lub
opakowaniu oraz na potwierdzeniu odbioru i żąda od pracownika urzędu pocztowego
spisania protokołu o doręczeniu przesyłki uszkodzonej.
3.
Upoważniony pracownik sekretariatu otwiera za pomocą noża do papieru wszystkie
przesyłki z wyjątkiem:
-
dokumentacji niejawnej,
-
przesyłek adresowanych imiennie do dyrektora lub pracowników.
Przesyłki
te jak i inne zastrzeżone przez dyrektora sekretariat przekazuje adresatom bez
otwierania.
4.
Jeżeli po otwarciu koperty nieoznaczonej na zewnątrz pismem „poufne” okaże się,
że przesyłka zawiera wiadomości stanowiące tajemnicę służbową, należy
bezzwłocznie przekazać ją w zamkniętej kopercie właściwej do odbioru osobie lub
komórce organizacyjnej – z adnotacją o przyczynie otwarcia koperty.
5.
Po otwarciu koperty i wyjęciu zawartości przesyłki należy sprawdzić, czy:
-
nie zawiera ona pisma mylnie skierowanego,
-
dołączone są wymienione w piśmie załączniki,
-
znajdują się w niej wszystkie pisma, których symbole uwidoczniono na kopercie.
Brak załączników lub przesłanie samych załączników bez pisma zasadniczego
odnotowuje się na danym piśmie lub załączniku.
6.
Koperty z nienaruszonym znaczkiem pocztowym (stemplem pocztowym) dołącza się do
pism:
-
poufnych, wartościowych, poleconych, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
-
dla których istotna jest data nadania (stempla pocztowego), np. skargi,
odwołania, oferty na zamówienia
publiczne,
-
w których brak jest nazwiska lub adresu nadawcy lub daty pisma,
-
mylnie skierowanych,
-
w razie niezgodności zapisów na kopercie z ich zawartością.
7.
Pisemne potwierdzenie otrzymania sekretariat wydaje na żądanie składającego pismo.
8.
Korespondencję mylnie doręczoną (adresowaną na innego adresata) zwraca się bezzwłocznie do urzędu pocztowego.
9. Na pismach wpływających pracownik sekretariatu
odciska stempel wpływu (zał. 7) w dolnym lewym rogu na odwrocie pierwszej strony (na
korespondencji przekazywanej bez otwierania – na przedniej stronie koperty).
10. Numer z dziennika korespondencyjnego umieszcza
się w obrębie stempla wpływu. Po zarejestrowaniu sprawy we właściwej komórce
organizacyjnej, referent wpisuje znak sprawy w obrębie stempla wpływu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz