VIII. ZAŁATWIANIE SPRAW (BRULION, APROBATA, CZYSTOPIS)
1.Referent zapoznaje się z pismem poprzez
przeczytanie go i podejmuje właściwą merytorycznie decyzję w określonym dla
niej terminie, mogąc posiłkować się priorami w danej sprawie, jeżeli takowe
istnieją, po czym wyrażające ją pismo.
4.
Pismo załatwiające sprawę powinno być pod względem formy zewnętrznej
dostosowane do papieru lub blankietu
korespondencyjnego (zał.6) formatu A4 w układzie pionowym lub poziomym i powinno
zawierać:
-
nagłówek
–
druk lub podłużną pieczęć nagłówkową,
-
znak sprawy,
-
powołanie się na znak sprawy i datę pisma, którego dotyczy,
-
określenie odbiorcy w pierwszym przypadku wraz z adresem w pełnym brzmieniu
(pisma adresuje się zamieszczając przed imieniem wyraz Pan/Pani),
-
treść pisma,
-
podpis (imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe).
5. Kopia pisma załatwiającego powinna ponadto
zawierać parafkę referenta (z lewej strony
pod treścią pisma).
6. W razie potrzeby pismo i/lub jego kopia powinny
również zawierać dalsze następujące określenia:
- nad adresem z prawej strony – wskazówki dotyczące sposobu wysyłania czystopisu: „polecony”, „priorytet”, „za zwrotnym potwierdzeniem odbioru”, itp.
- nad adresem z prawej strony – wskazówki dotyczące sposobu wysyłania czystopisu: „polecony”, „priorytet”, „za zwrotnym potwierdzeniem odbioru”, itp.
- pod treścią załatwienia z lewej strony
-liczbę przesłanych załączników lub wypisanie ich z podaniem liczb
porządkowych,
- z
lewej strony pod treścią pisma - z klauzulą „Do wiadomości” - adresy instytucji lub osób – jeżeli treść pisma ma być podana do wiadomości
innym instytucjom lub osobom przez przesłanie im kopii pisma, lub „Otrzymują” –
jeżeli pismo zostało wysłane wg rozdzielnika.
7. Z rozmów przeprowadzonych z interesantami oraz
czynności w terenie sporządza się, jeśli nie jest dla nich przewidziana forma
protokołu, notatki służbowe lub czyni adnotację na aktach, jeżeli uzyskane tą
drogą wiadomości lub informacje mają znaczenie w załatwianej sprawie. Notatki
dołącza się do właściwej sprawy.
8. Referenci załatwiają sprawy wg kolejności ich
wpływu i stopnia pilności.
9. Każdą sprawę załatwia się oddzielnym pismem bez
łączenia jej z inną sprawą, nie mającą z
nią bezpośredniego związku.
10. Referent opracowuje projekt pisma, posiadający
wszelkie cechy czystopisu który wraz z aktami sprawy przedkłada w
zależności od istoty sprawy Dyrektorowi
ZEASiP lub Głównemu Księgowemu w celu uzyskania aprobaty poprzez podpis.
11.Aprobujący sprawdza prawidłowość projektowanego
załatwienia sprawy i po zaaprobowaniu zwraca projekt pisma wraz z aktami referentowi.
12.Jeżeli pismo wymaga zatwierdzenia przez
Dyrektorów obsługiwanych jednostek oświatowych, pismo kieruje się do odpowiedniej jednostki oświatowej.
14. Po aprobacie referent sporządza czystopis.
Gotowe pismo z załącznikami, kopią (kopiami) przekazywane jest do Sekretariatu
celem opieczętowania i podpisu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz